Czym są badania CAWI?
Określenie badania CAWI pochodzi od angielskiej nazwy Computer Assisted Web Interview. Zatem CAWI, to nic innego jak badania prowadzone za pomocą ankiety elektronicznej do samodzielnego wypełniania przez Internet i dlatego są też nazywane badaniami online, ankietami internetowymi albo internetowymi badaniami opinii i rynku.
Czy badania CAWI są popularne?
CAWI to uznana i powszechnie stosowana metoda prowadzenia badań opinii i rynku oraz badań naukowych, w tym badań eksperymentalnych. Bieżące oszacowania wskazują, że dostęp do Internetu posiada już ok. 90% Polaków, co oznacza że za pomocą CAWI można prowadzić różnego rodzaju badania o zasięgu ogólnopolskim na praktycznie dowolnych grupach docelowych.
Jak działa CAWI?
W badaniach CAWI osoby badane są zapraszane do wypełnienia ankiety on-line, co oznacza, że do realizacji wiarygodnych i rzetelnych badań CAWI kluczowe są dwa elementy. Po pierwsze nowoczesny system ankietowy, a po drugi możliwość dotarcia do właściwych osób badanych.
System ankietowy panelu Ariadna, to nowoczesny i w pełni autorski projekt dostoswany do najbardziej wymagających zadań badawczych. Jest stale rozwijany i elastycznie dostosowywany do bieżących wymagań realizowanych projektów, a każda nietypowa funkcjonalność może być szybko doprogramowana i zastosowana. Nasze ankiety CAWI gwarantują poprawną i przyjazną prezentację pytań oraz rejestrację odpowiedzi na dowolnych urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych i niezależnie ich oprogramowania.
W badaniach na panelu Ariadna biorą udział rzeczywiste osoby o ustalonej tożsamości. Uczestnicy podlegają weryfikacji, mają zapewnioną anonimowość oraz poufność danych osobowych i otrzymują gratyfikację za wypełnianie ankiet. Skutecznie blokowane jest stosowanie botów, czyli nieuczciwe zarabianie na wypełnianiu ankiet za pomocą oprogramowania, które rejestruje w panelu fikcyjne „osoby” i wypełnia ankiety, a następnie transferuje pieniądze, doładowania telefoniczne, kody rabatowe lub inne elektroniczne płatności na konto oszusta (hackera). Ponadto panel Ariadna poddaje się corocznemu audytowi branżowemu prowadzonemu przez niezależnych audytorów. Innymi słowy w badaniach CAWI na panelu Ariadna biorą udział prawdziwi ludzie w zgodzie z obowiązującymi regulacjami prawnymi i etycznymi.
Czy badaniom CAWI można zaufać?
Rzetelność i wiarygodność badań realizowanych na panelu Ariadna potwierdzają liczne listy referencyjne i regularna współpraca z wiodącymi ośrodkami naukowymi i uczelniami wyższymi.
Ariadnie zaufali nie tylko marketerzy i mediowcy, ale także naukowcy. Realizujemy konsumenckie badania opinii i rynku, badania ogólnopolskie, sondaże oraz badania eksperymentalne z zachowaniem wszelkich rygorów niezbędnych w pracy naukowej.
Z panelem Ariadna współpracują m. in.: Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Studiów Społecznych UW, Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Uniwersytet SWPS, Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Centrum Badań Uprzedzeń, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Psychologii UMCS, Wyższa Szkoła Bankowa, Szkoła Główna Handlowa, Wdział Nauk Ekonomicznych UW, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika i wiele innych.
Jak zamówić badania CAWI?
Wystarczy napisać na adres badania@panelariadna.pl lub skorzystać z formularza kontaktowego. Doradzimy jakie pytania zadać i jak dobrać próbę do badania. To nic nie kosztuje. Sprawdź nas!