Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję

Pobierz aplikację mobilną Ariadny! 🥳
Pobierz aplikację, aby dostawać powiadomienia o nowych ankietach bezpośrednio na swój telefon.

Badania marketingowe z panelem badawczym Ariadna

Badania marketingowe z panelem badawczym Ariadna

2022-07-14

Realizacja badań marketingowych to obecnie fundament podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Badania rynku dotyczące oferowanych produktów i usług pozwalają firmie poznać oczekiwania i potrzeby konsumentów, ułatwiając tym samym budowanie przewagi konkurencyjnej. Na podstawie danych dostarczanych przez współczesne badania marketingowe możesz skuteczniej ustalić optymalną strategię promocyjną oraz poznać zwyczaje i preferencje grupy docelowej, do której zamierzasz skierować swoją ofertę.

Badania marketingowe: definicja

Definicja badań marketingowych obejmuje działania ukierunkowane na pozyskiwanie oraz analizowanie informacji o wymaganiach i upodobaniach potencjalnych klientów, co upraszcza bezpieczne decydowanie o kolejnych krokach sprzedażowych firmy. Umiejętnie przeprowadzone badanie marketingowe zmniejszają ryzyko wprowadzenia na rynek chybionej oferty, pozwalając markom na uniknięcie strat finansowych oraz wizerunkowych. W związku z tym, w obecnych warunkach rynkowych, cechujących się przede wszystkim wysoką konkurencyjnością, trudno przecenić znaczenie badań marketingowych w prowadzeniu własnej marki, niezależnie od branży, w której działasz.

Jakie są podstawowe cele badań marketingowych?

Raport z badań marketingowych może dotyczyć ankietowania potrzeb grupy docelowej przed wprowadzeniem na rynek nowego produktu lub usługi. Celem badań jest również określenie świadomości i wizerunku marki – odpowiedzi udzielone przez respondentów wskazują wówczas pola wymagające optymalizacji działań. Badania marketingowe odnoszą się także do zasadności polityki cenowej oraz sposobu odbierania konkretnych działań promocyjnych realizowanych przez markę. Istota i cel badań marketingowych to ponadto określenie najbardziej odpowiedniej i atrakcyjnej dla badanych identyfikacji wizualnej, strategii komunikacyjnej, popytu na wybrane grupy towarów oraz najbardziej trafnych sposobów dystrybucji. Zakres badań marketingowych może obejmować też dane na temat potencjalnej konkurencji firmy. Innymi słowy, podstawowe znaczenie ma charakter informacji wymaganych przez zleceniodawcę.

Panel Ariadna – doświadczona agencja badań marketingowych

Panel badawczy Ariadna to doświadczony ośrodek zbierający opinie Polaków na temat produktów, usług oraz ważnych spraw społecznych. Z pozyskanych przez nas danych korzystają uniwersytety, media, organizacje pozarządowe oraz firmy oferujące produkty i usługi. Swoimi opiniami z panelem Ariadna dzieli się już ponad 100 000 osób z całej Polski, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom możliwość przebadania respondentów z różnych grup docelowych. Doradzimy Ci, jak wybrać próbę badawczą oraz cel badania marketingowego i jakie pytania zadać, żeby otrzymać miarodajne wyniki.

Ankieta w badaniach marketingowych. Dlaczego warto?

W swojej pracy opieramy się o badania CAWI, czyli metodę samodzielnego wypełniania przez respondentów ankiet elektronicznych, rozsyłanych online. Badania ankietowe realizowane za pośrednictwem Internetu, z uwagi na fakt, że dostęp do sieci posiada już ok. 90% Polaków, umożliwiają przebadanie różnych grup docelowych. Ankieta w badaniach marketingowych w Internecie to proste rozwiązanie pozwalające na szybkie poznanie opinii bardzo dużej grupy respondentów, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów – taki system badań marketingowych nie wymaga zatrudniania ankieterów, których obecność może dodatkowo stanowić barierę w przypadku udzielania odpowiedzi na wrażliwe, krępujące pytania. W odniesieniu do potrzeb dzisiejszych konsumentów, CAWI jest jedną z podstawowych technik badań ilościowych.

Metodologia CAWI zastosowana w programie badań marketingowych zapewnia duży zasięg oraz szybkie pozyskanie niezbędnych informacji. Dla efektywności tej techniki ważny jest komfort uczestników: ankietowany udziela odpowiedzi w najbardziej dogodnym dla siebie momencie. Dodatkowo, internetową ankietę można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb – kluczowe znaczenie ma właściwa konstrukcja pytań. Dla naszych respondentów dodatkową motywacją do udziału w badaniach jest dostępny katalog nagród. Za wypełnienie każdej ankiety badani otrzymują konkretną liczbę punktów, które później mogą wymienić na wybraną gratyfikację.

 

Udostępnij artykuł: