Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję

Pobierz aplikację mobilną Ariadny! 🥳
Pobierz aplikację, aby dostawać powiadomienia o nowych ankietach bezpośrednio na swój telefon.

Badania satysfakcji klienta z panelem badawczym Ariadna

Badania satysfakcji klienta z panelem badawczym Ariadna

2022-08-20

Firma, która chce osiągnąć stabilną pozycję na rynku, w warunkach dzisiejszej wysokiej konkurencyjności, musi przede wszystkim wiedzieć, co na temat jej produktów lub usług myślą konsumenci. Regularne badanie satysfakcji klienta, tak samo jak badania rynku, ma obecnie kluczowe znaczenie dla podejmowania właściwych działań biznesowych.

Czym jest badanie satysfakcji klienta?

Satysfakcja klienta jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na jego decyzje zakupowe, a co za tym idzie – sukces finansowy i wizerunkowy Twojej firmy. Badania satysfakcji klienta to badania marketingowe umożliwiające pozyskanie informacji na temat opinii konsumentów o różnych sferach funkcjonowania marki: produktach, usługach, polityce zwrotów, jakości obsługi, dostępności towarów, intuicyjności procesu zakupów, wyglądu salonów sprzedaży itp. Oznacza to, że w praktyce właściwie przeprowadzone badanie satysfakcji klientów pozwala na zdiagnozowanie ewentualnych problemów w interakcji na linii konsument – marka oraz wytypowanie kwestii wymagających poprawy.

Co daje badanie satysfakcji klienta i kiedy warto je przeprowadzić?

Badanie satysfakcji klientów powinno być prowadzone regularnie – ewentualne zaniedbania mogą doprowadzić do sytuacji, w której marka przegapi szansę na naprawę relacji z konsumentami, co może dla niej oznaczać konkretne straty. Profesjonalne badania opinii klientów mają szereg zalet.

  • Po pierwsze: pomagają budować pozytywny wizerunek marki. Badanie poziomu satysfakcji klienta umożliwia zgromadzenie danych, które przekształcone w miarodajne wskaźniki, posłużą do wprowadzenia wymaganych zmian. Należy zaznaczyć, że niezadowoleni klienci częściej dzielą się swoimi opiniami na temat firmy, co może mieć bardzo negatywny wpływ na sposób, w jaki jest odbierana przez konsumentów, a co za tym idzie, również na skuteczność procesu pozyskiwania nowych kupujących.
  • Po drugie: pozytywnie wpływają na lojalność klientów. Jest duża szansa na to, że usatysfakcjonowani konsumenci ponownie skorzystają z oferty firmy, która dobrze im się kojarzy. Co ważne: utrzymanie klienta jest zazwyczaj zdecydowanie tańsze niż pozyskanie nowego.
  • Po trzecie: umożliwiają wzrost zysków. Badanie wymagań i satysfakcji klienta zwiększa prawdopodobieństwo, że konsument dokona ponownego zakupu lub poleci markę innym osobom, co może przełożyć się na wyższą sprzedaż.

Ankieta satysfakcji klienta jako narzędzie badawcze panelu Ariadna: dobór próby badawczej i przyjazna prezentacja pytań

Badanie satysfakcji i lojalności klientów, podobnie jak badania wizerunku marki oraz specjalistyczne badania NPS to sposób na to, żeby sprostać wymaganiom współczesnego rynku i zbudować przewagę konkurencyjną firmy. Korzystając z oferty ogólnopolskiego panelu Ariadna, możliwe jest zrealizowanie profesjonalnego badania satysfakcji klienta – ankietę ze starannie dobranymi pytaniami wysyłamy do respondentów drogą elektroniczną. Badania CAWI pozwalają na szybkie dotarcie do wielu różnych grup docelowych, z uwagi na to, że zdecydowana większość Polaków posiada obecnie dostęp do Internetu.

Ankieta zadowolenia klienta przygotowywana we współpracy z panelem Ariadna składa się ze starannie wyselekcjonowanych pytań, pozwalających na zgromadzenie pożądanych danych. Dodatkowo, pomagamy w doborze odpowiedniej próby badawczej, a brak konieczności zatrudnienia ankieterów (ankieta badania satysfakcji klienta jest wypełniana przez respondenta samodzielnie) umożliwia redukcję kosztów. Co więcej, anonimowość pozwala na uzyskanie rzetelnych, szczerych odpowiedzi. Ankieta badająca satysfakcję klienta to sposób na szybkie pozyskanie wymaganych informacji, które są następnie poddawane obróbce statystycznej. Uczestnicy badania, za wypełnienie kwestionariusza, otrzymują punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody. Taki system motywacyjny zachęca do współpracy.

Badania ankietowe, które oferuje nasz panel badawczy są realizowane z udziałem osób o potwierdzonej tożsamości – każdy uczestnik podlega dokładnej weryfikacji. Skutecznie blokujemy boty, a coroczny audyt branżowy prowadzony przez niezależnych audytorów to gwarancja wysokiej jakości naszej pracy. Zachęcamy do kontaktu!

Udostępnij artykuł: