Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję

Badania społeczne z panelem badawczym Ariadna

2022-08-12

Panel badawczy Ariadna, zbierając opinie Polaków na temat ważnych tematów dotyczących ich codziennego życia, oferuje możliwość przeprowadzenia profesjonalnych badań społecznych, pozyskując informacje, dzięki którym poznasz opinie respondentów i łatwiej wytyczysz najlepsze kierunki działania Twojej firmy, organizacji społecznej lub partii politycznej.

Definicja badań społecznych: na czym właściwie polegają?

Co to są badania społeczne? Tym terminem określa się realizowane przy pomocy różnych metodologii badawczych badania, w których respondentami są przedstawiciele określonych społeczności. Celem lokalnych badań społecznych jest przede wszystkim skonkretyzowanie trudności, problemów lub wymagań badanych grup. Tematy badań społecznych mogą dotyczyć różnych zagadnień, w zależności od aktualnych problemów. Badanie opinii społecznej natomiast pozwala na poznanie zdania respondentów w odniesieniu do konkretnych kwestii gospodarczych, politycznych, marketingowych lub społecznych.

Badania społeczne oraz badania opinii społecznej bardzo dobrze sprawdzają się, jako sposób pozyskania wiedzy na temat preferencji lokalnych społeczności, ich zdania w kontekście prowadzonych przez firmy, instytucje publiczne lub partie polityczne działań gospodarczych, wizerunkowych i marketingowych oraz opinii o aktualnych wydarzeniach. Można je wykorzystać również w charakterze narzędzi diagnozowania najważniejszych problemów, z którymi borykają się konkretne grupy bądź warstwy społeczeństwa.

Internetowe badania opinii społecznej w technologii CAWI – gwarantujemy rzetelność danych

Realizując w praktyce badania społeczne, panel badawczy Ariadna korzysta wyłącznie z profesjonalnych metod, dzięki czemu jesteśmy w stanie zagwarantować dokładność oraz rzetelność zgromadzonych danych. Jako pracownia badań społecznych bazujemy na metodologii CAWI, czyli ankietach elektronicznych przeznaczonych do samodzielnego wypełnienia przez Internet. Zgodnie z bieżącymi szacunkami dostęp do Internetu posiada ok. 90% Polaków, dlatego internetowe badania opinii społecznej oraz badania społeczne to szansa na szybkie dotarcie do bardzo różnorodnych grup respondentów.

Elektroniczne badanie opinii i nastrojów społecznych jest realizowane przez nowoczesny, w pełni autorski system ankietowy, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprawnie wdrożyć każdą nietypową funkcjonalność, wymaganą np. w związku z konkretnym przedmiotem wykonywanych badań społecznych. Ankiety CAWI, których używamy zapewniają przyjazną, zrozumiałą prezentację pytań oraz rejestrację odpowiedzi zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych, bez względu na użytkowane oprogramowanie.

Charakter badań opinii społecznej w panelu badawczym Ariadna: pomoc w podejmowaniu kluczowych decyzji

Dzięki badaniu postaw społecznych oraz opinii można dowiedzieć się, czy podejmowane aktywności marketingowe przynoszą pożądane rezultaty, jak respondenci zapatrują się na konkretne zmiany oraz wydarzenia lub czego potrzebują i jakie są ich preferencje konsumenckie. Badania społeczne z panelem badawczym Ariadna pomagają w lepszym poznaniu grupy docelowej. Możliwość ich realizacji przy pomocy metodologii CAWI jest oszczędnością czasu i pieniędzy, dzięki zrezygnowaniu z pracy ankieterów oraz gwarancją zachowania przez respondentów anonimowości, co zachęca do udzielania szczerych odpowiedzi, również w przypadku wrażliwych pytań.

Dzięki wiedzy uzyskanej przy pomocy profesjonalnych badań społecznych, podejmując decyzje można bazować na rzetelnych, obiektywnych przesłankach, lepiej dostosowując charakter działań do potrzeb i oczekiwań konkretnej grupy docelowej, co zmniejsza ryzyko pomyłki. Zgromadzone dane można przekształcić w przydatne wskaźniki, dzięki którym porównania oraz analizy będą bardziej miarodajne.

Jako ogólnopolski panel badawczy realizujemy również badania marketingowe, w tym także specjalistyczne badania rynku, badania wizerunku marki oraz badania polityczne, dzięki którym zleceniodawcy mogą nie tylko lepiej poznać grupę potencjalnych wyborców, ale również rzeczowo ocenić swoje szanse na zwycięstwo. Zapraszamy do współpracy!