Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję

Pobierz aplikację mobilną Ariadny! 🥳
Pobierz aplikację, aby dostawać powiadomienia o nowych ankietach bezpośrednio na swój telefon.

Badania wizerunku marki z panelem badawczym Ariadna

Badania wizerunku marki z panelem badawczym Ariadna

2022-08-07

Wizerunek marki to opinie, odczucia i nastawienie odczuwane w jej kontekście przez konsumentów. Składa się na niego wiele czynników, takich jak: nazwa, identyfikacja graficzna, sposób reklamowania itp. Właściwie wykreowany wizerunek marki pozwala wyeksponować jej ofertę na tle konkurencji, pozytywnie wpływa na zaufanie klientów oraz podnosi wiarygodność firmy. Właściwe badanie wizerunku marki ma więc kluczowe znaczenie dla jej funkcjonowania na współczesnym rynku, pomagając w budowie przewagi konkurencyjnej.

Definicja badania wizerunku marki: co to jest?

Badania wizerunku marki i jej tożsamości to zbiór metod służących lepszemu poznaniu stosunku konsumentów oraz opinii na jej temat. Cel badania wizerunku marki może odnosić się do sposobu, w jaki odpowiada ona ich wymaganiom. Dodatkowo, tego rodzaju badania rynku pozwalają ocenić, czy marka jest wystarczająco rozpoznawalna, pozytywnie się kojarzy oraz jaka jest jej reputacja wśród obecnych i potencjalnych klientów. Pozyskane w czasie badania reputacji marki informacje pozwalają na wprowadzenie wymaganych zmian oraz zoptymalizowanie jej postrzegania przez odbiorców.

Jaki jest cel badania marki i jej pozycji na rynku?

Badanie marki i jej pozycji na rynku umożliwia określenie jej słabych i mocnych stron, wskazując w ten sposób obszary, które należy udoskonalić. Poza tym badania firmy pomogą zdefiniować przyszłe wyzwania oraz potencjalne problemy, przed którymi może stanąć marka, pozwalając lepiej się do nich przygotować i wyeliminować element zaskoczenia. Na podstawie badań wizerunku marki ocenia się także jej konkurencyjność i pozycję w stosunku do marek o podobnej ofercie oraz cechy charakterystyczne dla klientów, którzy pozytywnie ją oceniają i są gotowi skorzystać z proponowanych produktów lub usług.

Dobry wizerunek nie tylko pozwala zbudować przewagę konkurencyjną oraz zdobyć nowe rynki zbytu, ale wpływa również na decyzje zakupowe klientów i przede wszystkim – daje szansę na skuteczne wprowadzenie nowej oferty, dostosowanej do potrzeb konsumentów. Dzięki badaniom wizerunku marki możliwe jest sprawdzenie jej świadomości w grupach odbiorców. Pozyskane informacje dają także szansę na miarodajną ocenę komunikacji marki oraz adekwatności prezentowanych przez nią wartości w stosunku do oczekiwań odbiorców.

Podsumowując: informacje na temat wizerunku marki wśród konsumentów pozwalają wytyczyć ścieżki rozwoju, wprowadzić potrzebne zmiany oraz lepiej zaplanować kampanie marketingowe i sposób komunikacji zewnętrznej. Dzięki profesjonalnym badaniom marka ma szansę zbudować bardziej spójny, odpowiadający potrzebom klientów wizerunek, który wyróżni ją wśród potencjalnej konkurencji.

Internetowe badanie marki: dlaczego ankieta jako narzędzie badawcze to dobry wybór?

Badania ankietowe zalicza się do ilościowych metod badawczych, czyli tych odpowiadających na pytania: ile? Panel badawczy Ariadna oferuje nowoczesne badania wizerunku marki realizowane jako badania CAWI, z wykorzystaniem ankiet elektronicznych, przeznaczonych do samodzielnego wypełnienia. Ta metodologia ma szereg zalet: zachęca respondentów do szczerości ze względu na brak ankieterów, co jednocześnie oznacza oszczędności finansowe, pozwala na szybkie dotarcie do różnych grup badawczych z uwagi na to, że większość Polaków ma dzisiaj dostęp do Internetu oraz umożliwia wypełnienie ankiety w dowolnym miejscu i czasie, co pozytywnie wpływa na response rate.

Ankieta w badaniu marki jest przystosowywana do indywidualnych potrzeb klienta oraz celu badania – pomagamy w doborze odpowiednich pytań, pozwalających na uzyskanie wymaganych danych oraz reprezentatywnej próby badawczej. Poza badaniami wizerunku marki oferujemy również inne badania pomocne w podejmowaniu decyzji biznesowych: badania satysfakcji klienta, badania marketingowe oraz badania rynku.

Udostępnij artykuł: