Barometr Przedsiębiorczości PolakówRaport "Barometr Przedsiębiorczości", to badanie diagnozujące inicjatywę gospodarczą Polaków. Wyniki badania wskazują, że aktualnie własną działalność gospodarczą prowadzi 8% dorosłych Polaków. Są to w większości mężczyźni (58%), osoby w wieku od 35 lat wzwyż (78%). Wśród osób które aktualnie nie prowadzą własnej firmy 26% planuje jej założenie w ciągu 5-ciu lat, w tym 10% rozważa otwarcie własnej działalności w ciągu najbliższego roku. Ponadto wśród osób, które aktualnie nie prowadzą własnej firmy 19% już teraz ma pomysł na własny biznes. Podobnie jak wśród aktualnych przedsiębiorców przeważają wśród nich mężczyźni (58%), ale inna jest struktura wieku – niemal połowę (46%) stanowią osoby w wieku 18-34 lata. Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi wynikami. |
Pobierz raport |
25 idei na 25-lecie wolnościRaport "25 idei na 25-lecie wolności" prezentuje wyniki badania gdzie pytano jakie wydarzenia społeczne, polityczne czy gospodarcze były najważniejsze dla Polaków w ciągu ostatnich 25 lat. Badanie zrealizowane na zlecenie Centrum Adama Smitha przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na próbie 1013 dorosłych Polaków w wieku powyżej 18 roku życia. |
Pobierz raport |
Zachowania i przekonania żywieniowe W POLSCERaport "Zachowania i przekonania żywieniowe w Polsce" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku do 15 lat wzwyż. Zawiera informacje na temat częstości spożywania różnego rodzaju napojów, soli, tłuszczy, węglowodanów, nabiału, mięsa, suplementów, słonych przekąsek, ryb, fast-foodów, owoców i warzyw. Prezentuje także dane na temat sposobów przyrządzania posiłków, stosowania diet i przekonań na temat zdrowego odżywiania się. |
Pobierz raport |
Badanie wizerunków partii – październik 2014Raport "Wizerunki partii politycznych" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez na panelu Ariadna przez dr hab. Norberta Maliszewskiego dla serwisu www.tajnikipolityki. Zawiera miedzy innymi informacje na temat postrzegania partii politycznych w Polsce oraz ważności różnych kryteriów decydujących o poparciu dla partii. |
Pobierz raport |
Opinie Polaków na temat obronności krajuRaport "Opinie Polaków na temat obronności kraju" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Zawiera miedzy innymi informacje na temat tego jak Polacy oceniają szanse wybuchu wojny na terytorium Polski, na ile są skłonni osobiście zaangażować się w obronność kraju i jako oceniają zdolność bojową polskiej armii. |
Pobierz raport |
Opinie Polaków na temat nepotyzmu w instytucjach publicznychRaport "Opinie Polaków na temat nepotyzmu w instytucjach publicznych" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Zawiera między innymi dane na temat ogólnej oceny zjawiska nepotyzmu w instytucjach publicznych, stopnia przyzwolenia dla różnych przejawów nepotyzmu, wpływu nepotyzmu na zaufanie do instytucji publicznych oraz poparcia dla zakazu nepotyzmu w różnych instytucjach publicznych. |
Pobierz raport |
AFERA TAŚMOWA W OPINII POLAKÓWRaport "Afera taśmowa w opinii Polaków" prezentuje wyniki badania przeprowadzone przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Badanie zostało przeprowadzone na ponad 1000-osobowej ogólnopolskiej próbie Polaków. Zawiera między innymi dane na temat wizerunku największych partii politycznych oraz działań jakie zdaniem wyborców należałoby podjąć w związku z ujawnionymi nagraniami. |
Pobierz raport |
Polacy o społecznej odpowiedzialności biznesu 2014Raport "CSR w Polsce 2014" zawiera wyniki badania na temat postrzegania przez polskich konsumentów zjawiska społecznej odpowiedzialności biznesu. Są to m. in. dane o znajomości CSR, wpływu CSR na postrzeganie firmy przez otoczenie społeczne, oraz decyzje zakupowe polskich konsumentów. |
Pobierz raport |
Polacy o służbie zdrowiaPostrzeganie lekarzy i służby zdrowia w Polsce 2014. Raport zawiera m. in. wyniki badania przeprowadzonego we współpracy z prof. Jerzym Olędzkim z Uniwersytetu Warszawskiego. Są to m. in. dane o korzystaniu z publicznej i prywatnej opieki zdrowotnej przez Polaków, ocena polskich lekarzy, opinie na temat cech najbardziej pożądanych u lekarzy oraz zastosowanie internetu w relacji pacjent ‑ lekarz. |
Pobierz raport |
Polacy o podatkachRaport z badania ilościowego 2014. Raport zawiera wyniki badania zrealizowanego we współpracy z Centrum im. Adama Smitha. Prezentuje oceny i opinie związane z systemem podatkowym w Polsce. Z badań wynika np. aż 88 proc. Polaków jest zdania, że podatki w Polsce są za wysokie, a 89 proc. Polaków uważa, że podatki powinny być niskie, bo wtedy "każdy będzie miał więcej pieniędzy ‑ i każdy sam będzie mógł nimi dysponować wedle uznania". |
Pobierz raport |
Blogerzy w Polsce 2013Raport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Wskazuje, jaka jest popularność poszczególnych blogerów. Informuje, na ile poszczególni blogerzy są znani i czytani oraz jaki mają wizerunek. Pokazuje, w jakim stopniu są opiniotwórczy i czy mogą wywierać wpływ na decyzje i zachowania konsumenckie. |
Pobierz raport |
Tatar z Sokołowa. Anatomia kryzysu w internecieSuma strachów współczesnych marketerów, PR-owców i mediowców zmaterializowała się niedawno w postaci zamieszania wokół nc+ związanego z wdrożeniem nowej oferty programowej. Nie jesteś jedyną osobą, która zadawała sobie pytanie: "A gdyby to spotkało właśnie mnie? A gdyby moje działania wywołały taką falę oburzenia i krytyki?" Niestety w czasach internetu nigdy wszystko może się zdarzyć. Uwaga i łaska internautów jest bardzo zmienna. Raport zawiera analizę kryzysu związanego z inną wielką "aferą" internetową dotyczącą tatara z Sokołowa. |
Pobierz raport |
Używanie i ocena sieci komórkowychRaport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Opisuje ilość posiadanych numerów telefonów komórkowych, operatorów posiadanych numerów oraz pomiar siły marki głównych operatorów sieci komórkowych w Polsce. |
Pobierz raport |
Banki w Polsce 2012.Raport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Opisuje znajomość i popularność banków wśród internautów oraz zawiera pomiar siły marki głównych banków internetowych. |
Pobierz raport |