Barometr Przedsiębiorczości Polaków Raport "Barometr Przedsiębiorczości", to badanie diagnozujące inicjatywę gospodarczą Polaków. Wyniki badania wskazują, że aktualnie własną działalność gospodarczą prowadzi 8% dorosłych Polaków. Są to w większości mężczyźni (58%), osoby w wieku od 35 lat wzwyż (78%). Wśród osób które aktualnie nie prowadzą własnej firmy 26% planuje jej założenie w ciągu 5-ciu lat, w tym 10% rozważa otwarcie własnej działalności w ciągu najbliższego roku. Ponadto wśród osób, które aktualnie nie prowadzą własnej firmy 19% już teraz ma pomysł na własny biznes. Podobnie jak wśród aktualnych przedsiębiorców przeważają wśród nich mężczyźni (58%), ale inna jest struktura wieku – niemal połowę (46%) stanowią osoby w wieku 18-34 lata. Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi wynikami. |
Pobierz raport |
25 idei na 25-lecie wolności Raport "25 idei na 25-lecie wolności" prezentuje wyniki badania gdzie pytano jakie wydarzenia społeczne, polityczne czy gospodarcze były najważniejsze dla Polaków w ciągu ostatnich 25 lat. Badanie zrealizowane na zlecenie Centrum Adama Smitha przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na próbie 1013 dorosłych Polaków w wieku powyżej 18 roku życia. |
Pobierz raport |
Zachowania i przekonania żywieniowe W POLSCE Raport "Zachowania i przekonania żywieniowe w Polsce" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku do 15 lat wzwyż. Zawiera informacje na temat częstości spożywania różnego rodzaju napojów, soli, tłuszczy, węglowodanów, nabiału, mięsa, suplementów, słonych przekąsek, ryb, fast-foodów, owoców i warzyw. Prezentuje także dane na temat sposobów przyrządzania posiłków, stosowania diet i przekonań na temat zdrowego odżywiania się. |
Pobierz raport |
Badanie wizerunków partii – październik 2014 Raport "Wizerunki partii politycznych" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez na panelu Ariadna przez dr hab. Norberta Maliszewskiego dla serwisu www.tajnikipolityki. Zawiera miedzy innymi informacje na temat postrzegania partii politycznych w Polsce oraz ważności różnych kryteriów decydujących o poparciu dla partii. |
Pobierz raport |
Opinie Polaków na temat obronności kraju Raport "Opinie Polaków na temat obronności kraju" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Zawiera miedzy innymi informacje na temat tego jak Polacy oceniają szanse wybuchu wojny na terytorium Polski, na ile są skłonni osobiście zaangażować się w obronność kraju i jako oceniają zdolność bojową polskiej armii. |
Pobierz raport |
Opinie Polaków na temat nepotyzmu w instytucjach publicznych Raport "Opinie Polaków na temat nepotyzmu w instytucjach publicznych" prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Zawiera między innymi dane na temat ogólnej oceny zjawiska nepotyzmu w instytucjach publicznych, stopnia przyzwolenia dla różnych przejawów nepotyzmu, wpływu nepotyzmu na zaufanie do instytucji publicznych oraz poparcia dla zakazu nepotyzmu w różnych instytucjach publicznych. |
Pobierz raport |
AFERA TAŚMOWA W OPINII POLAKÓW Raport "Afera taśmowa w opinii Polaków" prezentuje wyniki badania przeprowadzone przez Warsaw Enterprise Institute i Dom Badawczy Maison na panelu badawczym Ariadna. Badanie zostało przeprowadzone na ponad 1000-osobowej ogólnopolskiej próbie Polaków. Zawiera między innymi dane na temat wizerunku największych partii politycznych oraz działań jakie zdaniem wyborców należałoby podjąć w związku z ujawnionymi nagraniami. |
Pobierz raport |
Polacy o społecznej odpowiedzialności biznesu 2014 Raport "CSR w Polsce 2014" zawiera wyniki badania na temat postrzegania przez polskich konsumentów zjawiska społecznej odpowiedzialności biznesu. Są to m. in. dane o znajomości CSR, wpływu CSR na postrzeganie firmy przez otoczenie społeczne, oraz decyzje zakupowe polskich konsumentów. |
Pobierz raport |
Polacy o służbie zdrowia Postrzeganie lekarzy i służby zdrowia w Polsce 2014. Raport zawiera m. in. wyniki badania przeprowadzonego we współpracy z prof. Jerzym Olędzkim z Uniwersytetu Warszawskiego. Są to m. in. dane o korzystaniu z publicznej i prywatnej opieki zdrowotnej przez Polaków, ocena polskich lekarzy, opinie na temat cech najbardziej pożądanych u lekarzy oraz zastosowanie internetu w relacji pacjent ‑ lekarz. |
Pobierz raport |
Polacy o podatkach Raport z badania ilościowego 2014. Raport zawiera wyniki badania zrealizowanego we współpracy z Centrum im. Adama Smitha. Prezentuje oceny i opinie związane z systemem podatkowym w Polsce. Z badań wynika np. aż 88 proc. Polaków jest zdania, że podatki w Polsce są za wysokie, a 89 proc. Polaków uważa, że podatki powinny być niskie, bo wtedy "każdy będzie miał więcej pieniędzy ‑ i każdy sam będzie mógł nimi dysponować wedle uznania". |
Pobierz raport |
Blogerzy w Polsce 2013 Raport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Wskazuje, jaka jest popularność poszczególnych blogerów. Informuje, na ile poszczególni blogerzy są znani i czytani oraz jaki mają wizerunek. Pokazuje, w jakim stopniu są opiniotwórczy i czy mogą wywierać wpływ na decyzje i zachowania konsumenckie. |
Pobierz raport |
Tatar z Sokołowa. Anatomia kryzysu w internecie Suma strachów współczesnych marketerów, PR-owców i mediowców zmaterializowała się niedawno w postaci zamieszania wokół nc+ związanego z wdrożeniem nowej oferty programowej. Nie jesteś jedyną osobą, która zadawała sobie pytanie: "A gdyby to spotkało właśnie mnie? A gdyby moje działania wywołały taką falę oburzenia i krytyki?" Niestety w czasach internetu nigdy wszystko może się zdarzyć. Uwaga i łaska internautów jest bardzo zmienna. Raport zawiera analizę kryzysu związanego z inną wielką "aferą" internetową dotyczącą tatara z Sokołowa. |
Pobierz raport |
Używanie i ocena sieci komórkowych Raport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Opisuje ilość posiadanych numerów telefonów komórkowych, operatorów posiadanych numerów oraz pomiar siły marki głównych operatorów sieci komórkowych w Polsce. |
Pobierz raport |
Banki w Polsce 2012. Raport zawiera informacje pozyskane na próbie reprezentatywnej dla polskich internautów w wieku 15 lat i więcej. Opisuje znajomość i popularność banków wśród internautów oraz zawiera pomiar siły marki głównych banków internetowych. |
Pobierz raport |